به برمودا خوش آمدید

دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱

 

برمودا چیست؟در چه موقعیت جغرافیابی قرار دارد؟داستان برمودا چیست؟

برمودا یک کشور هست یک جزیره به این نام هست که در اقیانوس اطلس قرار دارد .

اما برمودایی که همگان با آن داستان سرایی میکنند چیز دیگری هست.ان مثلث برمودا هست.یک دلتای آبی مرموز که حوادث ناشناخته ای در این دلتا روی داده است.

این حوادث با رازهایی همراه هست .راز این رازها چیست؟ آنجا که میگویند این منطقه آب سفید دارد ولی آب رنگش سبز هست این به چه معنا هست؟چرا آن لحظه عقربه ساعت ها و قطب‌نما کار نمیکند و اشکال پیدا میکنند؟ چرا هواپیما ها و کشتی ها در این منطقه ناپدید میشوند؟ 

این سوالها تا حدودی جواب علمی و عقلانی دارند اما باید بدانید احتیاط در معرکه و خطر خودکشی هست.پس به سراغ جواب ها میرویم تا لذت اندیشیدن را با هم بچشیم.

اولین راز آب سفید هست .آب سفید چیست ؟اب سفید آب همراه با کف و حباب فراوان هست که نشانه حرکت و تلاطم شدید آب  در منطقه هست .این تلاطم و حرکت ناشی از اختلاف سطح شدید بستر دریا می‌باشد.

سفیدی آب ناشی از آب شدن برفهای ارتفاعات منطقه پورتوریکو و میامی هست.

 

اما آب سبز چیست ؟ آب سبز آب بسیار سرد هست که متعلق به سواحل منطقه نیست جزو اقیانوس بحساب میاید و علت اصلی این رنگ عمق زیاد آب منطقه هست و متعلق به جزیره برموداست.

 

اما چرا ساعت ها و قطب نما ها خوب کار نمیکنند ؟این وضعیت بابت شکل گرفتن خلا هست همچنین تغییر شدید و ناگهانی فشار آب و اتمسفر بعلاوه تغیرات ناگهانی و شدید دمای محیط و اب.

خلا در اثر شکل گیری فروچاله اتفاق می‌افتد که این نیز از تداخل و برخورد آبهای منطقه به هم ایجاد میشود.

 

اما چگونه کشتی ها و هواپیما ها ناپدید میشوند ؟ابتدا به علت و چگونگی ناپدید شدن کشتی ها و شناورها میپردازیم.دو شکل غرق شدن و ناپدید شدن شناورها وجود دارد.در شکل و مسیر اول غرق شدگی شناورها از جزیره برمودا به طرف سواحل مناطق فلوریدا و پورتوریکو می‌باشد این مسیر در نقطه ای که مثلث برمودا هست یک ابر آبشار فرا اقیانوسی هست که محتملا گسل عمیق دارد و محل تلاقی صفحات زمین شناختی قاره ای آمریکا و آفریقا هست. هنگامیکه شناوری از برمودا به سمت میامی یا پورتوریکو در حرکت هست سرعتش کم کم بدون دستکاری شناور افزایش میابد این به این معناست که به ابر آبشار نزدیک میشود.اما چگونه غرق میشود؟جواب این سوال را بگذاریم بعد از تحلیل و بررسی مسیر حرکت آب از میامی و سواحل فلوریدا و پورتوریکو به دلتای برمودا.در این مسیر شناورها ناپدید میشوند و حتی سر از جایی دیگر در می‌آورند. حتی به فضا و خارج از جو پرتاب میشوند.این چگونه اتفاق میافتد؟

اب در این مناطق عمق کم دارد نسبت به مسیر برمودا گرمتر است و این وضع روانروی بالای آب برای شناورها ایجاد میکند.با وضعیت مذکور شناورها به راحتی در این مناطق تردد می‌کنند اما باید بدانید اگر از محدوده خارج شوند به محدوده و دیوار دلتای برمودا میر سند .این وضع چند حالت پیش می‌آورد .در حالت اول  شناور به طرف مثلث برمودا شتاب می‌گیرد و توده امواج منطقه میامی و فلوریدا به زیر توده امواج حاصل از مسیر برمودا فرو میرود و شناورها را هم به اعماق فرو می‌برد و ناپدید میکند.در حالت دوم توده امواج این منطقه به توده امواج برمودا که دیواره دلتا هست برخورد میکند و شناور را متلاشی یا اینکه به هوا پرتاب میکند .اگر در محدوده خلا مثلث برمودا باشد به فضا پرتاب میشود.

اصلا این پدیده زلزله آبی میتوان نامش داد .این محدوده یعنی مثلث برمودا کانون زلزله آبی هست. 

اما به جواب سوال حالت قبلی باید برسیم.سوال قبلی این بود .چگونه شناورها در مسیر برمودا به فلوریدا،میامی و پورتوریکو غرق میشوند؟ آب اقیانوس اطلس شمالی به جزیره برمودا چون موج برخورد میکند و می‌شکند و به دو موج بزرگ تقسیم میشود و در مثلث برمودا به هم برخورد میکنند و موجی بزرگتر از موج برخورد با جزیره برمودا ایجاد میکنند و چنان عظیم و سنگین میشود که لایه سبک آب میامی و فلوریدا را می‌بلعد و با آن به اعماق فرو میرود و هرچه با خود به همراه دارد هم فرو می‌برد و غرق میکند.احتمال دارد در محل تلاقی این امواج در گذشته های دور جزیره نیز بوده که با این امواج نابود شده است یا یکی از جزایر سواحل فلوریدا و میامی و پورتوریکو هست که قدرت این امواج آنها را به این منطقه آورده است.

تعداد نظرات این مطلب : 0

نظرات

  1. هیچ نظری برای این مطلب وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید :